STRES NAŠ SVAGDAŠNJI, I KAKO GA OBUZDATI

Što je zapravo stres? Stres ili napetost označava fiziološki i psihološki odaziv našeg bića na životne zahtjeve,
čime bi se omogućilo izdržati fizička i mentalna opterećenja. Stres je odgovor na ugodna i neugodna opterećenja
organizma, a iskazuje se stresnim reakcijama, kako na tjelesnom i psihološkom planu tako i u ponašanju, npr :

-crvenilo
-znojenje
-glavobolja
-gubitak apetita
-prekomjeran apetit
-promjene raspoloženja
-napetost
-umor
-razdražljivost
-plač
-strah, anksioznost
-agresivnost
-nesanica
-ograničenje komuniciranja
-pad imuniteta
Kako stres djeluje? Kada nervni sistem osjeća fizičku ili psihičku opasnost, nadbubrežne žljezde počinju u krv
ispuštati adrenalin i noradrenalin (hormone stresa), i time se pokreće mehanizam "bori se ili bježi". Hormoni stresa
stežu krvne žile i podižu tlak. Istodobno se zatežu krvne žile u crijevima, što je uzrok zatezanja stomačnih mišića,
čime se zaustavlja sve probavne procese. Pretjerani rad nadbubrežnih žljezda može uzrokovati viši krvni tlak, anksioznost,
depresiju, promjene raspoloženja i druge psihičke probleme. Zastoj u radu tih žljezda dovodi do pojave : kroničnog
umora, nesanice, alergija, hipoglikemije itd.
Dakle, svaki stres stvara napetost u tijelu. Uklanjanjem stresa, uglavnom nestaje i napetost. Ipak kronična napetost
može postojati i nakon prestanka stresa koji ju je uzrokovao, i to kao tjelesno stanje ili kao nesvjesna opterećenost
mišića (napetost). Takve stalne napetosti ugrožavaju tjelesno i emocinalno zdravlje trošeći i smanjujući energiju, a
također smanjuju tj. ograničavaju tjelesnu pokretljivost te sputavaju samoizražavanje. I zbog toga je neophodno
olakšati tu mišićnu napetost želimo li u potpunosti biti vitalni i zdravi kako tjelesno tako i emotivno.
Kako ublažiti utjecaj stresa? Opće priznati i preporučljivi načini kojima možemo ublažiti utjecaj stresova su:
-odmarati dovoljno
-uzeti vremena za sebe ujutro (opuštanje, meditaciju)
-slušati umirujuću glazbu
-zamijeniti kavu čajem
-boraviti u prirodi
-uzimati vitamine B-kompleks
-uzimati prirodne dodatke prehrani umjesto antidepresiva
-lagano vježbati

 

Kada je o vježbanju riječ možemo zaključiti kako umjereno i svakodnevno vježbanje doprinosi poboljšanju zdravlja
na svim razinama. No neki oblici vježbanja posebno su osmišljeni sa svrhom osvještavanja i rada s napetostima, tako
što pomažu doći u dodir s njima te ih otpustiti uz odgovarajuće pokrete i postupke. Vježbajući na taj način dolazite u
veći dodir sa sobom, što znači da ćete vježbajući:
-bolje uzemljiti svoje noge i cijelo tijelo
-dublje disati
-biti svjesniji sebe
-povećati vibrantnost svog tijela
-unaprijediti svoje načine samoizražavanja

Vrijeme i energiju koje uložite u vlastito tijelo najbolje je što možete učiniti za sebe. Bit ćete zdraviji i više ćete uživati u životu.

SA OPISANIM NAČINOM VJEŽBANJA MOŽETE SE UPOZNATI   VJEŽBAJUĆI U NAŠEM CENTRU, UZ VODITELJA
MOMIRA MILINKOVIĆA IZ SAMOBORA.

Vaša Massa